قیمت آهن آلات ۷۵ درصد افزایش یافت
نوشته شده توسط : آهن پرایس

روز گذشته محمد ازاد رئیس اتحادیه آهن فروشاندر گفتگویی از افزایش ۷۵ درصدی قیمت آهن آلات و همچنین افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی نرخ محصولات فولادی در سال جاری خبر داد.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار اهن، محمد آزاد اظهار داشت: قیمت روز آهن الات و همچنین محصولات فولادی متاثر از نرخ های جهانی می باشد. لذا در آمد های ارزی که به واسطه صادرات بدست می آید، بر روی قیمت آن ها تاثیر گذار خواهد بود. این در حالی است که، در کشور مازاد نیاز داخلی صادر می شود و اولویت در کشور ما تامین نیاز داخل می باشد اما با این وجود جذابیت درآمد های صادراتی برای اکثر فروشندگان بیشتر بوده که به موجب آن شاهد تاثیراتش بر قیمت های داخلی نیز هستیم.

در سال جدید اقتصاد کشور بدلیل افزایش قیمت دلار و یا کاهش ارزش پول ملی با رشد روز افزون قیمت ها در بازار های مختلف مواجه شد و حتی در برخی مبادی شاهد افزایش قیمت محصولاتی که در داخل کشور به تولید رسیده و حتی برای دیگر کشور ها صادر می شوند، بودیم.

رئیس اتحادیه اهن فروشان افزایش بی رویه نرخ مواد اولیه را در سطح کشور بی ارتباط با درآمد های ارزی نمی دانند و بر این عقیده است که صادرات محصولات اولیه پلاستیک که در کشور توسط بخش پتروشیمی تولید می شود به صرفه تر از بازار داخلی می باشد، چرا که در بازار های صادراتی نرخ فروش با دلار محاسبه می گردد. این در شرایطی است که بازار آهن الات کشور نیز از این قضیه مستثنی نبوده و در اینباره رئیس اتحادیه اهن فروشان افزود: در این بازار نیز با وجود تولید کنندگان بزرگ در داخل کشور، بازهم به دلیل جذابیت صادرات، میل به صادرات محصولات فولادی بیشتر بوده و محصولاتی که در داخل کشور عرضه می گردد با قیمت های دلار محاسبه می شوند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت بازار آهن الات کشور عنوان کرد: تجربه نشان داد که در این شرایط بدلیل وجود التهابات روانی در بازار، امکان افزایش قیمت ها بسیار بالاست و در این راستا کاهش ارزش پول کشور موجب تشدید نوسانات در این دوره شد.





:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: